1. at stikke fingeren i jorden, "er eleverne i gang med den besvarelse, som jeg regner med, de er i gang med", og hvis ikke, stopper jeg undervisingen et kort øjeblik for at få alle med på, hvad opgaven går ud på,
Et loop er en afbrydelse af elevernes arbejde, hvor kort sikrer at alle er på sporet, har forstået opgaven eller kommer et tak dybere ned i opgaven. Fordelene er, at alle elever hele tiden er med på hvad der ksal foregå og læres Læreren kan nøjes med at sige tingene en gang Ulemperne er, at du kan ødelægge et godt flow hos en eller flere elever
Dvs. at stoppe op undervejs for at sikre sig, at alle er på rette spor. Fordele kan være at man fanger dem, der har svært ved det, og at de gode kan smitte positivt af på de mindre gode Ulemper kan være, at eleverne bliver afbrudt i en proces/tanke, måske bliver irriterede over, at skulle vente på andre
1. man afbryder i kortere eller længere tid arbejdet og finder ud af hvad eleverne har lavet, hvilken vej det går og hvilke problemer, de evt. har. Tager på en måde temperaturen på arbejdet. 2. fordelene er, at man som lærer har/får føling med, hvad eleverne får ud af undevinsningen, så man kan målrette den videre undervisning i forhold til udbyttet. en anden fordel kan være, at eleverne kan lære af hinanden indbyrdes - og på den måde komme på nye og bedre spor. 3. Ulemper kan være, at man afbryder gode tankerækker i arbejdet.
1. evaluering efter forskellige tidsintervaller 2. hurtig evaluering. overblik 3. nogle elever kan føle sig udstillet. Stavefejl der vises på tavlen, kan af andre elever huskes som "rigtige"
2. en stor fordel er, at undervisningen revideret / omstruktureres meget tidligt eller løbende, Læreren er mere optaget af elevernes læring end af sin egen forberedelse og undervising 3. at det kan blive lidt teknisk
1. at stikke fingeren i jorden, "er eleverne i gang med den besvarelse, som jeg regner med, de er i gang med", og hvis ikke, stopper jeg undervisingen et kort øjeblik for at få alle med på, hvad opgaven går ud på,
SvarSletEt loop er en afbrydelse af elevernes arbejde, hvor kort sikrer at alle er på sporet, har forstået opgaven eller kommer et tak dybere ned i opgaven.
SvarSletFordelene er, at alle elever hele tiden er med på hvad der ksal foregå og læres
Læreren kan nøjes med at sige tingene en gang
Ulemperne er, at du kan ødelægge et godt flow hos en eller flere elever
Dvs. at stoppe op undervejs for at sikre sig, at alle er på rette spor.
SvarSletFordele kan være at man fanger dem, der har svært ved det, og at de gode kan smitte positivt af på de mindre gode
Ulemper kan være, at eleverne bliver afbrudt i en proces/tanke, måske bliver irriterede over, at skulle vente på andre
1. man afbryder i kortere eller længere tid arbejdet og finder ud af hvad eleverne har lavet, hvilken vej det går og hvilke problemer, de evt. har. Tager på en måde temperaturen på arbejdet.
SvarSlet2. fordelene er, at man som lærer har/får føling med, hvad eleverne får ud af undevinsningen, så man kan målrette den videre undervisning i forhold til udbyttet. en anden fordel kan være, at eleverne kan lære af hinanden indbyrdes - og på den måde komme på nye og bedre spor.
3. Ulemper kan være, at man afbryder gode tankerækker i arbejdet.
1. evaluering efter forskellige tidsintervaller
SvarSlet2. hurtig evaluering. overblik
3. nogle elever kan føle sig udstillet. Stavefejl der vises på tavlen, kan af andre elever huskes som "rigtige"
2. en stor fordel er, at undervisningen revideret / omstruktureres meget tidligt eller løbende,
SvarSletLæreren er mere optaget af elevernes læring end af sin egen forberedelse og undervising
3. at det kan blive lidt teknisk